torsdag 27 maj 2010

Go with the flow....

....var det ordet som kom till mig när jag skulle skriva här idag. jag googlade på det och fann en rocklåt av Queens of the Stone Age, men videon var inte så positiv fast låten var bra, så jag lägger inte inte ut den här innan jag frågar min Rock-svåger Kristofer vad det är för band. Kan ju vara några väldigt svarta typer...

Jag har haft en jättejobbig vecka sen jag började skriva här och tankarna växlar mellan hopp och förtvivlan. Jag är ju i slutfasen av min Stahre-terapi och då är det ju alltid det där -Nu ska jag klara mig själv...

Jag varierar mellan att äta och inte äta och det säger ju sig själv att kroppen skriker då, det värker överallt och i morse hade jag riktigt ont i magen.

Nu är jag ju i botten en hoppfull människa och vill tro att denna vilsenhet ska leda mig vidare genom resan...

Jag kommer ju skriva här mycket om den psykiska biten i ätstörning och vad jag har gjort för förändringar, men jag vill med det inte förringa de fysiska-kroppsliga skador man får av en ätstörning och tycker att vid alla sjukdomar ska man behandla kroppsliga och själsliga skador sida vid sida.

Jag har diagnos Fibromyalgi - Kroniskt Trötthetsyndrom sen slutet av 90-talet och fick även diagnos att mina besvär är psykosomatiska. Men det innbär ju inte att man bara kan behandla det där mellan öronen, för dom fysiska-kroppsliga symtomen är ju inget man inbillar sig utan dom finns ju allra högsta grad. Men jag tror, och det vill jag också trycka på är mina åsikter, att alla sjukdomar måste även behandla det psykiska. Antingen så är grundorsaken psykisk eller så får man psykiska skador av sjukdomen. Detta är min övertygelse.

Under min Stahre-terapi har jag kommit till insikt om att jag har en enorm kreativitet i min kropp och att jag måste få utlopp för den och att jag har haft alldeles för lite utmaning i mitt liv, så....
nu startar jag bloggar, lägger upp webkurser i olika hantverk, bloggar här om min ätstörning, har en dröm om att skriva en deckare.....och det var när jag tänkte på det i morse som orden Go with the floww...kom till mig, för jag har inte en aning vad detta kommer att leda till och för första gången i mitt liv så känner jag att det spelar ingen roll för jag har roligt och får utlopp för min kreativitet, får skriva som jag tycker så mycket om.

Alltså följ bara med...så kommer du vidare i livet....varje steg man tar, även de små är ibland steg framåt, steg bakåt, ett steg åt sidan, men dom leder dig vidare på vägen...

Kram från Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar