måndag 24 maj 2010

Råd om prover..

Nu har jag fått jättefina råd om prover man ska be om på Vårdcentalen, jag ska läsa på om dom och lägga ut dom här sen.

Min pappa dog 67 år gammal i kärlsjukdom, stora kroppspulsådern var helt förkalkad och brast.
Detta efter 50 års rökning ( han slutade 2år innan han dog), tonvis med intag av godis....han började dagen med en cig och sen ett kopp varmt vatten med 3 sockerbitar i och en smörgås.
Nu var min pappa den bästa pappan man kunde få för övrigt men....

....det har ju fått mig att tänka mycket på vad jag äter och att jag även ska kolla mig själv på vårdcentralen. Nu ligger inte jag på för högt kolesterol men dock i överkant och då är jag rädd för att dom försöker lura mig om det nu kan vara så att LCHF höjer det goda kolesterolet.

Då är det bäst att kunna argumentera och därför frågade jag hos kostdoktorn vilka prover som man ska fråga efter. Det är ju även så, tänkte jag, att vi som äter LCHF, kanske ska ha dokumentation på prover om dom som kostdoktorn ska kunna övertyga gamla rävar som valsar på i gamla hjulspår.

För övrigt så föll jag tillbaka i en godispåse igår, Varför? ja det fundrar jag som bäst på.

Iallafall då går genast mina tankar att idag ska jag äta minsta möjliga och det är precis denna problematiken jag brottas med ........jag vill ha hjälp och råd.....

Kram från Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar