torsdag 20 maj 2010

Kommentar hos kostdoktorn...

Jag har följt LCHF-kosten i över ett år men tyvärr hör jag till dom som inte går ner i vikt av den kosten. Den håller sötsuget borta om jag stikt äter nästan 0-kolhydrater, men om jag tex. är på kalas och får i mig fler kolhydrater så drar sötsuget igång som en snabb ferarri....

Som jag skriver i startsidan så har jag bantat hela mitt vuxna liv. Jag ser det som att antingen har jag kontollerat min ångest-oro-stress med mat eller så har jag kontollerat mig med olika bantningskurer.

Som sagt så gjorde jag en kommentar hos kostdoktorn idag och fick motstånd...och genast drog mitt vanliga beteende igång...förneka att jag blev provocerad....men nu till det fina i kråksången. jag har under 6 mån gått i behandling för ätstörning enl Stahre-metod-kognitiv-beteendeterapi
hos ssk. Silvana på Inger Jonsson, Psykistrimottagning i Lidköping.

Detta har fått mig att ändra beteende, kanske mer än jag fattar, för jag började tänka när jag gjort nytt inlägg och förnekade att jag blev provocerad, att det blev jag ju visst.
Och då kunde jag göra nytt inlägg och skriva att jag blev provocerad, det hade jag aldrig erkänt för 1 år sedan....

Jag har tänkt göra inlägg om min resa i den nya terapin och lägga ut hur jag gått till väga, hoppas jag kan inspirera dig till en förändring......kanske inte på egen hand men tillsammans med en terapeut.

Ställ frågor...dela erfarenheter.....var glad.....var arg.....var upprörd....var lugn....Dela....
Kram från Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar