söndag 23 maj 2010

Nya Läsare...

Det kommer läsare till min blogg..jättekul...och fantastiskt att få dela detta stora livsdilemma med många.
Som jag skriver i kommentaren nedan så rekomenderar jag alla som tycker om att skriva att öppna en blogg...så länkar vi till varann och får ett kontaktnät där vi tipsar och hjälper varandra.

Jag går ju på Starhe-KBT-behandling och tycker jag fått otroligt många nya infallsvinklingar varför jag äter i alla situationer. Jag äter när jag är glad, när jag är ledsen, när jag är stressad, när jag är lugn....varför
Som Lund skrev hos kostdoktorn så handlar det mycket om att bryta vanor...och en vana som man håller på med länge kan gå över i beroende.

Beroendeproblematiken har jag också funderat på under en period...Kolhydrat-sockerberoende. Det kan jag hålla borta med att äta strikt LCHFkost men på samma sätt som en Alkholist så lurar det bakom hörnet...och om jag tex. är på kalas och tycker att jag håller mig till de bra alternativen i maten, tex. inte äter bröd, potatis, sås m. mjöl mm så kan det räcka med att jag äter lite frukt så faller jag dig och proppar i mig godis, kakor mm under kvällen.

Det enda som har fått mig att inte spåra ur helt också efter kalaset är att jag har migrän och den har så gott som försvunnit med LCHF och när jag ätit godis så har jag huvudvärk dagen efter.
Detta att slippa migränen är verkligen en stor vinst...för det har varit ett handikapp i livet....

Mer kommer.....Kram från Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar