fredag 28 maj 2010

Rädsla....

Rädsla är något jag funderat på mycket i mitt liv och jobbat med under mina omgångar i terapi.
Början av 2000 gick jag länge i terapi och kände att jag kunde släppa min konflikträdsla som var gigantisk och det var ju jätteskönt men....

Nu under dessa åren sen jag startade eget företag ( Marika Hälsa och Hantverk ) så har jag haft svårt för att marknadsföra mig fast jag vet att jag är bra på det jag gör. När jag tänkt och analyserat detta har jag kommit fram till att jag är rädd för att lyckas helt enkelt. Om jag blir framgångsrik så kommer kraven bli så höga på mig och då är jag livrädd att jag inte ska orka.

Detta känner jag är starkt kopplat till vikten också, om jag är smal så får jag mycket mer krav på mig.
För mig finns inte att vara överviktig för jag får så många negativa hälsoproblem.
Jag svettas så det rinner nerför ryggen så fort jag rör mig, när jag dammsuger droppar det på dammsugarn. Jag får halsbränna så fort jag ska knyta skorna mm. mm.

Jag tror verkligen att vissa människor kan trivas med en större kropp och jag tycker det finns många verkligt vackra större människor......men jag kommer inte överens med mig själv när jag är överviktig. Men sen vill jag inte väga 50kg heller för jag känner mig vacker när jag väger 70kg till mina 165 cm över havet. Nu tycker jag inte att man ska prata så mycket om vikt för alla har väl sin trivselvikt, men jag vill bara säga att jag har inga orimliga viktkrav på mig själv.

Under denna terapin - Stahre har jag börjat släppa den rädslan, den för att lyckas,då jag har strukturerat upp vad jag är bra på, entrepenör är jag säger min terapeut,jag ska komma med ideerna och sen lämna över till någon annan. Detta har jag nu gjort genom att starta bloggar, denna och en som heter Mitas Hantverk http://mitashantverk.blogspot.com
Där lägger jag ut ideer som jag samlat på mig genom livet i olika hantverk med arbetsbeskrivningar.

Alltså, jag har kastat mig ut och får se vart det leder.....

Ha en Skön Dag! Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar