onsdag 16 juni 2010

Att säga nej...

Igår tänkte jag mycket på det jag skrev om att säga nej.

För mig har det alltid varit så Att göra (säga JA!) = Att bli omtyckt...
När jag då säger nej så rasar hela min Att bli omtyckt-filosofi och det har det också gjort den gånger jag blivit sjuk och inte kunnat jobba tex.

Jag har jobbat jättemycket på denna biten i mitt liv och fortfarande är det en jättesvår sak att hantera.

Jag har fått bestämma mig för att saker jag gör, mycket som tex. inte syns i hemmet, värderas lika mycket som ett välbetalt jobb.
Nu har dessutom börjat, som jag skrivit om tidigare, skriva att-göra-listor, som jag prickar av. Detta har hjälpt mig att se hur mycket olika saker jag får gjort på en dag och därmed stärker jag egenvärdet.

Ja, detta kan funderas vidare på....

Ha en Bra Dag! Kram! Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar