torsdag 10 juni 2010

En metod...en sanning...

Jag har de senaste dagarna funderat över det här att det är så lätt att hamna i att min metod "för viktminskning" är sanningen, den enda rätta osv.

När man hittar en metod som fungerar vill man ju så gärna dela den med andra för att man vill andra människor väl...men om det är så att alla människor har sin väg att vandra och den vägen inte ser lika ut så blir det ju lätt att dom som alierar sig med min sanning blir en grupp och dom som har en annan väg är utanför - misslyckade.

Det är därför viktigt att ha ett öppet sinne och ta in alla människors åsikter och inte bara anklaga varandra.

Jag är själv den förste i ledet att säga sanningar, så jag är absolut inte bättre än andra, snarare tvärtom. Det är kanske därför jag har fått denna insikten.

Sen tror jag absolut att man ska propagera för det man tror på, men med ett öppet sinne.

Detta finns med i Stahre -terapin längre fram, hur vi talar till varandra så vi håller disskusioner på en vuxen nivå...

Ha en Bra Dag! Kram! Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar