fredag 11 juni 2010

Misslyckande.....

Igår var det studentfest för ett av de barn jag fått äran att vara fadder till, Carl.

Maten är ju alltid det centrala för alla kalsas och det var buffe så det var ju lätt att inte äta potatis, bröd mm

Jag har nästan helt kommit från att att äta kolhydratrika livsmedel och känner inget sug efter det...men så kommer ju tårtan....

En stor bit tårta, eller rättare sagt två stora bitar åkte ner i min mage...

Varför ät det så svårt att låta bli just sötsakerna.....det kanske är för att det inte finns så mycket tillåtna alternativ...men....

Misslyckande = Lärandesituationer

Nästa kalas kan jag ju ta med en egen tårta och bjuda alla andra på...det får ju diabetiker, olika allergiker göra.
Eller så kunde jag ju ringt innan och sagt att jag äter lågkolhydratkost och bett dom göra en skål med jordgubbar och osockrad grädde till mig.

Jag funderar mycket på om det kanske är så att de här misslyckandena fyller en funktion i mitt liv.....att jag helt enkelt har någon vinst i att misslyckas...

Detta ska jag fundera vidare på

Ha en Bra Dag! Kram! Mita

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar